Tuesday, April 24, 2007

Filmajánló rovatunk 2-3

Hannibal rising Vs. Red Dragon

Úgy esett, hogy két napon belül láttam mindkét filmet. Elsőként a Hannibal Risinget, amit bevallom, nagyon vártam. Sok pozitív kritikát is kapott, még tőletek is. Így hátleültem a monitor elé, és..

Az első húsz perc nagyon tetszett, pontosan azt hozta a film, amit vártam tőle - még úgy is, hogy tökéletesen kiszámítható volt. Előre meg lehetett mondani, hogy Hannibál és kishúga szülei meghalnak, s ők egyedül maradnak..Azt is, hogy miként végzi a kislány, az is, hogy Hannibal elszökik, de azért még véres bosszút áll - igaz, itt még jogos a bosszú (legalábbis mind így érzi, akit a napközis tanárja hatalmas pecsétgyűrűjével barackkal illette).

No, itt aztán hirtelen váltás történik. Mikor Hannibal kopogtat a japán csaj ajtaján érthetetlen módon az egész alkotás nem hogy ellaposodik, de átmegy egy Slasher/American ninja mutációba. Azt hittem, hogy rosszul látok, ilyen nincs! Hannibal, aki katanával írtja a rosszfiúkat, ne már! Ráadásul ha jól tudom, a későbbiekben Dr. Lecter kriminálpszichológus/pszichiáter lesz, és nem sebész. Az is hihetetlen számomra, hogy éjjelenként egyedül lehet a leendő medikus-tanonc a post mortem teremben.

Csalódás. Semmi kétség, hihetetlen csalódás a film. Egy bosszúhadjárat elmesélése, drámai/dramaturg érzék nélkül, pocsék forgatókönnyvel. SEMMI nincs a Bárányok Hallgatnakból, a zseniális Dr. Lecterből. Inkább a "Leszámolás kis Tokióban" c. film prelude-ja.

Vörös Sárkány

Ezt a filmet is vártam. Emlékeim szerint parádés szereposztással, s több közeli barátom ajánlásával zsongó gondolatokkal ültem le a tv elé. Na, meg attól féltem, hogy a szinkront és a jajjdevéres jeleneteket kivágják. Ez utóbbit sejtem, tekintve, hogy 16-os besorolást kapott az alkotás. A szereplőgárda valóban csodálatos volt. Nicsak, az a ritka eset történt, hogy a zseniális színészek emelték a mű színvonalát. Ralph Fines, Edward Norton hengerelt, és Hopkins..Érdeke smódon, az ő játékában semmi kiemelkedőt nem láttam. Hozta ugyanazt, mint amit megszokhattunk tőle, de semmi többet. A zseniális színészek átka, hogy mindig többet, újat várunk tőle?
A történet is kifogástalan volt, egy csavaros, beteg krimit kaphattunk, többsíkú történettel (Red Dragon-vaklány, Norton-Hopkins, Hopkins-Fines, stb). Csavarokkal, katarzissal. Igaz, a vége annyira nem tetszett, jobb lett volna, ha a nyomozó és a Sárkány megölik egymást a végén. Az utolsó snitt viszont kárpótolt, gyakorlatilag egybefűzték minden idők legjobb Hannibal Lecter filmjével a Vörös Sárkányt.
Ha sorrendet kéne vonnom:
1.: Bárányok Hallgatnak
2.: Vörös Sárkány
2,5: Hannibal (nekem tetszett)
9.: Hannibal rising

Ha pontozni kéne:
Hannibal Rising: 10/3
Vörös Sárkány: 10/9

0 Comments:

Post a Comment

<< Home