Tuesday, May 03, 2005

Édesbús körök

Nyúlós, keserédes nosztalgia. Felkelő napfény, harmat az üveglapon. Béke van. És csend, és nincs hó. A Buszon nem ülnek mellém, jó így. Terpeszkedhetek. Közben, mikor a jármű elhalad a Nemzeti mellett, árnyékot rajzol a vízre, s elfog ez a mélabús, keserédes hangulat.
Napfény törik a víztükrön.
Tiamat susog a fülembe.

Tegnap este a Darknessben 0.5.(értsd: fél) X olyan fárasztó, blőd, egészségre ártalmas poént modnott, hogy kifordult a világ, és elillant az összes sanity pontom. Olyan zseniálisan odaillő, megkomponált poént, amitől a fent lent lett, és inside-out propellerbe éreztem magam. Gratulálok! Visszaadni lehetetlen, elmondani meg..nem ugyanaz. Még, talán, az ígéretemet is sikerült megtartanom, ezen esetben: jókedvet csempészni a szívekbe. öröm-O-Meter a toppon.

Minden embernek vannak körei. A legkülsőbb spirál az éppenhogyláttam-ismerősé. Még az ellenfelek/ellenségek is beljebb vannak. Koncentrikus, egyre szűkülő körök, melynek közepén maga a személy áll. Jól érzi ott magát. Fél ott. Ezért védműveket húz fel, nehogy valaki betörjön a menedékébe. Ez ugyebár, csapda. Hiszen az ember alapvetően társas lény, és minden vágya, hogy közelebb kerüljenek hozzá. Csak ne túl közel, persze. Olyan ez,mint egy rossz társasjáték. A figurák mozognak, belülről kifelé, vagy kívülről befelé. Ilyen az élet. Síkok közti állandó mozgás. Na persze, vannak, akik megrekednek egy-egy körben. Pl.: Az utálatosak, akik zsigerből unszimpatikusak, vagy a "haverok", akik, habár jó arcok, úgyse jöhetnek közelebb. Kifele meg igen, de mivel ritkán látom őket.. Ilyen pl. Krisz, Czerka, Gulyi, és még Lázi is. Oly rég nem láttam már őket, hogy megrekedtek a "haver"-körnél, immáron évek óta. de ők SOHA nem kerülnek távolabb.
Na, de a kényes rész, az ugye beljebb található. Minél beljebbre tekintünk, annál kevesebb embert láthatunk. Oda nehezebb bejutni. Ott vannak azok, akik AZ Ellenfelek (reciprokok, árnyékok, ellenpólusok). Ők nagyon fontosak, mozgatórugók. Nélkülük nincs élet, csak valami zagyvaság. Minidig van ott valami/valaki. Csak kell egy kis számadást készíteni..
Van egy általános tévedés. A család, az nem kör. A Körben csak személyek vannak. Az anyák ugye közel vannak, majdnem a legközelebb (nem hiszek Freudnak, amikor azt mondja, hogy olyan nőt keresünk, aki az anyánkra hasonlít.Bheő). A többiek.. Mondjuk egy olyan családnál, ahol vannak 50-en..Az Apa, és Anya-funkció meg nem mindig azonos a vér szerinti apával, anyával (pl.: Az én apa-funkciómat nem látja el senki, legalábbis a hagyományos módon nem).
Oh, igen, és jó a Majdnem Legbelsőbb Kör. Kiket is engedünk oda? A Szerelmet (nagy "A"). A Lelkitársat? Ideákat? Jó kérdés. Ha már beengedünk ide valakit, akkor miért lép jópár kört visszafelé? Megesik, ugye (szerencsére velem nem. Hisz ez a kör még üres, de hát ez abszolúlt normális..22 év, emberek!).
Nos, Mivel ez a blog az Enyém, Magamnak írom (örülök, hogy olvassák, de akkor is az enyém), ideje önvallanom a saját köreimről.
A külsőkről ugye szót sem érdemes ejteni. Ott ezren vannak, mindenki, akit valaha láttam, megszólítottam, beszéltem. Hivatalnokok, múltba vesző árnyak, a körből kilépő figurák, belépő figurák. ideig-óráig maradnak.
Család..A család funkciót jelenleg a barátaim látják el. Őket látom nap-mint nap, ők adnak tanácsot, öntenek belém erőt. A család-körbe tartozik még pár vér szerinti rokon is, pl.: Szabolcs ("kis"tesó), vagy Pepinó (Nagybátyj). A család-körbe tartozik levist, gyerekkori jóbarátom, akit nem láttam egy fél éve, és kakor is csak pár órára. Ő a "lelkitárs" körből bukott ki.
Na ja, a belsőbb körök.. A Barátok (nem haverok!!) köre szerintem fontosabb, mint a család. Had ne ragozzam, mit jelent a "barát", avagy bajtárs, segítő etc. Ide tartozik a KF egy része, Levist fél lábbal, és egy-két Live-os.
Legbelsőbb körök? Ahh, a lelkitárs. Nos, Angyallány-Boszorka, most éppen kifelé tekintget. Minden vizsgaidőszak alatt ez van. Nem látom egy fél évig, aztán dúl a pletyi-beszélgetés-jókedvkatalizátor. Neki bármit el merek mondani, tudom, hogy meghallgat, és megért. Hehhh, jó is az, kell is az. nem egy novellám múzsája volt.
Aztán üresség. Van még két kör, aztán a Bulls. Azaz, a koncentrikus közép. Ott vagyok én, a relatív önképemmel. Nekem tetszem:) De tisztába vagyok vele, hogy ha találkoznék magammal az utcán, akor a leggyűlöltebb ellenségek lennénk. Bármit megtennénk egymás elpusztítása érdekében. Csak egy Balázs van, és az én vagyok, Háhh!

No meg vannak a változók. Pl.: Itt van X. Ő most folyamatosan mozog. Kívülről befelé. Tulajdonképpen az is meghatározza a személyek mozgását, hogy a kör legbelsejében álló személy AKARJA-e, hogy mozogjanak. Néha van beleszólása, máskor nincs. Azt hiszem, én határozottan szeretném, hogy jöjjön közelebb.

-Esszé vége-

Rohadt kép.tár. hu.. ezer éve várok már, hogy küldjék el azt a ***emailt, hogy regisztárlhassam magam. Ha nem,akkor hogyan teszem fel a raftingos képeket, meg a Firenzei kirándulás cenzúrázott részeit? Árrrghh...nincs időm egész nap itt várni! ma gyúrmázás, és Próba az órarend! Próbaaa? egy olyan darabban kapok "beugró" szerepet, amit 1szer láttam, akkor is próbát, de az én szerepem nem is volt! Illetve de, racka mellettem lazult a nézőtéren.. Gillz azt mondta, hogy elküldi majd a szöveget, de hát én mindjárt lelépek..Ja, ismét egy majd´ vadidegen társaság.. Nem baj, kibírom. Ha ezzel segíthetetek, akkor ennyi igazán belefér. Szóval, Betty, szedd össze magad! Előre!
Csak marhára nem érzem a lelkesedést.

1 Comments:

Blogger miriel said...

Szerintem tudasd X-szel, hogy szeretnéd, ha belépne az egyik belső körödbe :)

6:09 PM  

Post a Comment

<< Home