Thursday, June 23, 2005

Zongorán kártya

2005. 06.22.

Szenvedek. Ellenben az előző napokkal, most csupán fizikálisan. Hihetetlen, hogy pár órányi Margit-sziget képes volt elűzni a napok óta tartó letargiát. Ellenben ott sok a növény. Sajnos köztük egy bizonyos fűfélével, amire a szervezetem allergén reakciót vált ki. Így most prüszkölök, fújom a nózim, és köhögök (biztos, ami biztos). Sokat. Sebaj, amíg a kedvem töretlen, addig nincs gond. Még akkor sem, hogy ha ezt a tűrhetetlen állapotot magam akartam szétzúzni, és megnéztem a Zongoristát.
Akkor vesézzük ki! A történet: A Második világháború egy indivídum szemén keresztül, aki történetesen egy lengyel zongoraművész. Az ő sorsát láthatjuk a háború kitörésétől, egészen a békeidőkig. A film négy részre osztható. Az elsőben a megszállást követő évek, a mű bevezetése, a szereplők bemutatása. A másodikban a gettót mutatja meg a rendező, s a zsidók ottani hányattatását. A következő negyedben Szpilman (a főszereplő) megszökik, és az ellenállók bújtatják. Míg végül, a záró részben, egyedül bujkál a szétbombázott Varsóban. Szóval, hogy is van ez?
Adrian Brody a főszereplő, aki talán a ma élő legnagyobb orrú színész. tehetséges egy kurafi, annyi szent! Habár az utolsó részig nem sokat mutat, csak meghatottan néz a családjára és megtörten bámul maga elé. Igaz, a legjobban fésült is. Eszméletlen, hogy a gettóban is úgy be van lőve a sérója, hogy mindennek ellenáll! Talán a rendezőnek is feltűnhetett, mert a toprongyos Szpilman már azért nem olyan jóképű. A szakálla egy kicsit mesterkélt, de legalább igazinak tűnik.
Ja, a rendező. Nagyrészt neki köszönhető, hogy van ereje a műnek. Nélküle Adrian Brody játszhat akármilyen jól, nem lett volna valami nagy szám. Mi is a neve? Valami Roman Polanski..Szóval nem véletlen a dolog.
A legjobb jelenet az, amikor a szökésben lévő zongorista majdnem elájul a segítőinél, és miután megkérdik mi a baj, ő csak annyit suttog, hogy "Kaphatnék egy szelet kenyeret?". Akkor nagyon jól játszik a szemével a színész. Így is eleget segítettek neki, nincs joga többet kérni. De az étel nélkül meghal, és meg kell alázkodnia a túlélésért.
Szép rész még a német tiszt-es jelenet is, amikor segít a lengyelnek. Egész végig azt hittem, hogy ez valami amerikai maszlag, de a végén kiírták, hogy ez+ez történt a szereplőkkel a háború után. lehet, hogy igaz történet? nem írták ki az elején, pedig szokták. Nyílván nem, de ezt az illúziót próbálja Polansky kelteni, már az elején is, amikor dokumentum-filmként tálalja a nyitást. Utána kéne néznem, bár annyira nem érdekel.
Szóval azt mondanám, hogy ez egy szép film. Persze, sokan ezt a szememre fogják vetni, de akkor is. Barátságról szól, és az emberi méltóságról. Látni kell. Néhol egy kicsit túlzottan amerikai, de nem zavaró. Azt hittem, hogy a végén meghal a főhős. Ha én rendezem, akkor biza´kinyúl! De szerencsére nem én rendeztem.
Sok ilyen témájú filmet láthattunk az elmúlt időben. Pl.: Sorstalanság. De itt van az örök sláger Schindler Bárká..oups, az a könyv, szóval Listája. A Sorstalanság ütött talán a leginkább, mert míg a Schindler végét Spielberg kegyetlenül elrontotta, addig a magyar film ott is tud ütni, mégpedig e legkeményebb gyomrosat. Koltai filmje az elején vérzik. Kronológiailag forgattak, és a főszereplő nem színész. Olyan a film nyitó részében, mintha a Barátok Köztből lépett volna elő. Dadog, és hát..amatőrebb nálam is, na. Mindegy, Marcell a végén fantasztikus, belejött rendesen.
A Zongorista jó film. Érdemes megnézni. Azt hittem, hogy egy kicsit jobban fogok küszködi a szomorúsággal (mint a Sorstalanság esetén), de nem. Talán a Fal, tegnap, kellően kikészített már. Ja, és most boldog vagyok, és heppí, és szánsájn. Csak a fejem ne fájna. A film végén, mikor feltápászkodtam, hogy kivegyem a DVD-t, akkor elkezdett fűrészelni, kegyetlenül. Ilyenkor hullámokban jön a fájdalom, nem valami kellemes..
De kit érdekel? Leadtam az indexem, kezdhetek mással törődni. Mondjuk az angollal, szakdogával, munkával, Kedvessel (Jajj, ezzel kellett volna kezdenem), klánnal, cipővel. Ja, meg ma kártyázok is ám! Legalább egy hónapja nem voltam Rackben. Viszek egy bitang erős decket, és egy kevésbé erőset. A kedvencemet..Leírom, mert büszke vagyok rá.
Én találtam ki a koncepciót, teljesen egyedül. Büszke is vagyok rá, bezony. A lényege: Olyan szetiták, akik jártasak a nekromancia tudományában. Ilyenek: Sutekh, Sarrasine, Dedefra, és Kahina. Ezek mellé beraktam még két Heshát (kell a vér), és egy kicsit is. Nos, a lényeg: Egymás után hozzuk le a Shambling Hordes nevű zombikat. Közben megpróbálunk egy Form of corruptiont is kirakni, vagy Temptationt. Ezek lényege, hogy bizonyos körülmények között elveszik az ellenfél vámpírját, mégpedig permanensen. Sajnos ehhez az ellenfél vampjánek ildomos kevés vérben lennie. Ja, és jó esetben egy Heidelberg és egy Khobar Towers is lekerül az asztalra.
Nomármost: A zombik neki tudnak menni bárkinek, és jól elpüfölhetik azt. Ha két-három ilyen szépség kint van+Ammam the Devourer bane mummy (szintén D-ben üt), akkor lehet a kiszemelt áldozatra egy Mark of Damnationt rakni. Ez +2 erőt ad bárkinek, és egy presst az ellen, akire rakjuk. Kell még valami? Egy fullos zombi hatot üt, egy press-szel. Jó, mi? Csak arra kell figyelnem, nehogy torporba üssem az áldozatot, és el tudjam venni. Aztán jöhet a köv. menet. Ja, ha megverik a zombit, akkor újból visszahozom azt is. Nekro, mire való, ha nem erre? Persze, sokféleképp meg lehet verni. Pl.: szavazások, ütöm-verem paklik, vagy S&B. Bár a szavazót még meg tudom fogni, akárcsak egy blokkert (Elder impersonation+call of the hungry dead mindig bejön..).
A sokmanőveres cucc viszont kinyír, bár a Mark of Damnation ad egy presst is. A lényeg, hogy okosan kell játszani vele. Mondjuk könnyen beragadhat. A leggyakoribb az volt, hogy nem húzok zombit. Eléggé kellemetlen: vagy sok akció a kezemben, és nulla stealth, és össze-vissza blokkolnak. Mindegy, én imádom a paklit. Egy csomó időbe telt, míg összeraktam, mert a lapok eléggé ritkák, pl.: hét Temptation, hat Form of Corruption eléggé húzós. Vagy a két Sutekh (extra ritka lap). De megvan, és tök jó. Nem über-tápos, de eléggé erős közép pakli. És még szórakoztató is. Imádom..
Ja, a bitang erős egy stealth szavazó. Három PTO, négy Banishment, SOK combat ends+egy kicsi obedience. Dominate, Presence, Obfuscate, meg egy kicsi Fortitude (Kiss of Ra képében). Csupa mocsokság. Ha beragad, akkor bleedelek egy nagyot, ha meg minden működik, akkor Voter Captivation, és KRC..Hüpp-hüpp, tuti, hogy nagyon kikapok. De sebaj, csak ne önnön hibámon kívül, vagy tisztes küzdelemben! Háhh!
***

Nos, nem. Úgy megvertek, kétszer is, hogy öröm volt nézni! Olyan simán kaptam ki, hogy csak na. Az első asztalon ( "baráti játék"-aha..) kb. hatszor bleedeltek rajtam stealthen, összesen vagy 10-et. Kösz! Egy kicsit már fogalmaim vannak az asztali játékról.. Másodszor meg kaptam a hátamba egy immortalos- direktbe ütlek paklit. Ráadásul nem volt igazi predatora, ergo kiépülhetett rendesen. Az volt a szép, hogy Arika 1általán kitalált a torporból. Na, sebaj. Ilyenkor egy kicsit rosszul érzem magam, de nem tart tovább a metrómegállóig. Csak jó játékok lettek volna, és a kártyapartnereim ne lettek volna ilyen..sötétek. Ehh, majd legközelebb. Ja, és ismerek egy közhelyes közmondást is a kártyáról.

De ettől jó kedvem lesz:
http://www.superdickery.com/ -Röhögőgörcs..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home