Thursday, September 29, 2005

Érdekességek

Van értelme? Van értelme tovább magasztolnom Robert Merle-t? Dicsőítenem tehetségét, felkészültségét, lelkiismeretét? Írásmódját, regényeit, stílusát? Nincs. Aki olvassa, az rájön, hogy milyen is ő, mit is írt. Igaz, nem minden regénye tetszett, de most alig győzöm ismét falni a könyveit. Elolvastam a Szigetet, s most végeztem ki az "Üvegfal mögött"-et.
Hihetetlen.
Az előszóban írta, hogy a regény megírását megelőzően hosszú hónapokig beszélgetett az egyetemi diákokkal, hogy jobban megismerje őket. Emiatt, vagy csak zsenije miatt, olyan reális, életszagú egyveleget hozott létre, hogy élmény volt olvasni. Valóságshow-k? Ugyan! Elolvasgattam volna még, pár ezer oldalon keresztül. Rowling tudna honnan meríteni. Hiányoznak a szereplők, a történet miatt olyan hirtelen szakadt félbe a mű. Vajon sikerül-e nekik? Egészen a diplomáig olvastam volna, de az sok ezer oldal lenne, hiszen EGY nap történése az egész könyv, némi bevezetővel.
Hihetetlen.
Most belecsapok a Mardapur-ba. Eddig (felszáll lassan a gép) olyan, mintha egy ködös álom volna. Mint mikor hajnalban indul az ember valahova, s fátyolba búrkolódzott volna az egész világ. Minden olyan lassú, olyan valószínűtlen. Éreztem már elégszer.

Ahh, ki kell igazítanom magam. Az előző postban referáltam az "igazi nő"-ről. Nos, végig a Kata által kialakított terminust használtam, s az ő álltal megformázott ideáról nyilatkoztam. Véleményünk gyökeresen eltér. Én igen sok "igazi nő"-t ismerek. S köztük a legigazabbat F. Ágnesnek hívják.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home